Thank you for your patience while we retrieve your images.


איריס גולדברג, אליסון שיר, הקצה הפרימיטיבי של הקו

אוצרות והפקה: איריס גולדברג, אליסון שיר
כוריאוגרפיה: ליאת פיש-שדה
פרפורמנס: איריס גולדברג, אליסון שיר
וידאו ארט: זוהר מלינק


חקירה של היחס בין מרחב, גוף ופעולה, הינה במרכזו של מיצג זה.
חקירה זו נולדה בהשראת ספרו של הפסיכואנליטיקאי הפוסט-מודרני תומס אוגדן: "הקצה הפרימיטיבי של החוויה" ובהמשך לעבודות וידאו אשר יצרו איריס גולדברג ואליסון שיר העוסקות בפעולות תנועתיות ריטואליות על אובייקטים. תומס אוגדן בספרו מציע ארגון פסיכולוגי, אותו הוא מכנה "אוטיסטי-מגעי". ארגון זה הינו קדם סימבולי, ונבנה על בסיס החוויות הראשוניות הסומטיות של האדם: חוויות של יניקה, מציצה ונענוע, וכן תנועות אוטיסטיות המעניקות הרגעה עצמית: מציצת אצבע, זמזום, התנדנדות. חוויות חושיות אלה של מקצב, דפוס ומרקם יוצרות את "הרצפה החושית" הראשונה של האדם.
המיצג מזמין דיאלוג בין שלושה ביטויים שונים של קשרים בין המרחב הגוף והפעולה, הנשענים על החוויות הסומטית הראשוניות (ה"קו האוטיסטי"). הביטוי הראשון מופיע במסגרת של "אקשן פיינטינג" ((Action Painting, טכניקת ציור המדגישה את המימד הפיזי של מלאכת הציור, ומזוהה עם ה"אקספרסיוניזם המופשט". טכניקה זו יוצרת דימוי חזותי טעון במשמעויות אודות התת -מודע. הביטוי השני מופיע במסגרת יצירת מחול, השואב מהזרם המינימליסטי של המחול הפוסט- מודרני, מה"גאגא", שפת התנועה של אוהד נהרין, וכן מתפיסות סומטיות לא- ריקודיות (ובעיקר, "שיטת פלדנקרייז"). הביטוי השלישי מופיע במסגרת יצירת וידאו. שם, הניסיון הוא לעשות אובייקטיביזציה של החוויה החושית, באמצעות תנועה חזרתית של דימוי.
איריס גולדברג, אליסון שיר, הקצה הפרימיטיבי של הקו